אולי אנחנו לא אוהבים להודות בכך, אבל יש הרבה אמת בקלישאות, ואם אנחנו יכולים להתעלות רגע מעל המוסכמות והסרקזם הנפוץ כיום, הרי שהאמיתות הללו יכולות לעזור לנו, ולתת לנו השראה. ימי גיבוש מוצלחים הם כאלו שגורמים לכולם להרגיש ברגע, ליהנות מהרגע, ויש משהו לא פחות מקסום, משהו מחבר, משהו מגבש מחוויה משותפת, שבאמת חווים אותה יחד.
כדי לייצר כזו חוויה, צריך להשקיע זמן ומחשבה. כל שעה שאתם מבלים ביחד באירועים מיוחדים אלו עברה שעות של מחשבה ותכנון, וזו הסיבה שאתם רואים תוצאות. לא משאירים דבר ליד המקרה, פרק למה שצריך להיות ביד המקרה. המסגרת בנויה היטב, והתוצאה בהתאם.
איזה ימי גיבוש כדאיים?
קשה לענות על השאלה באופן ישיר, שכן השאלה הזו פתוחה מאוד. מי הצוות אותו יש לגבש? במה הם עוסקים? מה המחנה המשותף שלהם? התשובה הכללית היא מאוד חדה – כולם בני אדם, ומה שמגבש אותם זה אותם הדברים תמיד. אבל התוכן עצמו, אופי הפעילות, מלבד "רכיבי הדבק" אותם ניתן לייצר בהרבה מצבים, את זה צריך להתאים לקבוצה.
מספר דוגמאות לימי גיבוש שיכולים להיות מושלמים כמעט לכולם:
- "המירוץ למיליון" – משימות והפעלות הדורשות שיתוף פעולה, אבל בתוך הבריכה, מה שהופך את הכול לכייפי יותר, מצחיק יותר, ומעט מאתגר יותר, ובלי כל ספק – כיף יותר.
- ערב בירה – מה לעשות, אלכוהול הוא משקה מיוחד חוצה תרבויות, שעוזר לאנשים להתחבר זה לזה, ליצור הווי משותף, ובעצם להתגבש, אז כשזה במרחב ייעודי ובהדרכה מרתקת, זה פשוט עושה את העבודה
אז איך בוחרים?
אין דבר כזה יום גיבוש שמתאים לכולם, כי קבוצות יכולות להיות מאוד הומוגניות או מאוד וורסטיליות. העניין הוא היכולת להתאים את יום הגיבוש לצרכים שלכם, ולחברי הקבוצה. קחו לדוגמא את שתי הדוגמאות הנ"ל לימי גיבוש, משימות בתוך בריכת שחייה (כמובן שזה רק חלק מההפעלה) וערב בירה.
יכול להיות שבקבוצה שלכם ישנה אשה בהיריון, למשל, שלא יכולה לשתות אלכוהול, או פשוט מישהו שאינו שותה, במקרה כזה הם לא יוכלו להרגיש לגמרי חלק מהקבוצה. דוגמא נוספת היא אדם עם דימוי גוף ירוד שלא ירגיש נוח להיחשף בבגד ים מול כולם, לכן חשוב להתאים בתבונה ימי גיבוש לקבוצה ספציפית, ולא פשוט לבחור ללא מחשבה תחילה.